Míg a lakberendezés a személyre szabott tér kialakítására törekszik, a Home Staging célja, hogy szakszerű lakberendezési, pszichológiai technikák alkalmazásával minél szélesebb vevőkört megszólító vevőközpontú megoldásokkal rövid idő alatt a lehető legmagasabb áron értékesítse ingatlanát.
Alapvetően kétféle home staging esetről beszélhetünk:
Amikor a lakásban laknak egészen az eladásig: a meglévő enteriőrből kell a legkedvezőbb benyomástkeltve a potenciális vásárló érdeklődését felkelteni.
Amikor üres/nem lakott ingatlant szeretnénk eladni: lehetőség van a teret jobban érzékeltetni, komolyabb renoválási, arculatváltási munkálatokra is.
A Home Stagingelt ingatlanok átlagosan harmadannyi idő alatt kerülnek eladásra, mintha azokkal nem foglalkozott volna szakember.
(forrás: Real Estate Staging Association)
Átlagosan az ingatlan értékének 1-3 %-t kell Home Staging-re fordítani. Ennél magasabb összeg esetén már ingatlanfejlesztésről beszélünk. Az ingatlan piaci értékének 1-3%-ának befektetésével az ingatlan értékét 6-20%-kal tudjuk növelni!
Amennyiben egy 15 millió forintot érő ingatlanra 2%-os Home Staging szolgáltatási ráfordítással számolunk (300 000 Ft), várhatóan ingatlanunk értéke 8%-kal növekszik, ami azt jelenti, hogy az ingatlanunk értéke 16,2 millió forint körül lesz. A tiszta haszon így 900 000 Ft körül várható.
A Home Staging a lakás felkészítése, prezentációja eladásra lakberendezői háttérmunkával. Célja, hogy az eladásra szánt lakásban a vásárló könnyen elképzelhesse saját életterét. A lakberendezői praktikák tudatos alkalmazásával a piacon kiemelkedő, igényes lakásként szerepelnek a Home Stagingelt ingatlanok.